http://www.xmasclock.com/

2 juni 2010

yrand,död katt och rabarber..

Vilken underlig rubrik,men kan inte förklara mej på något enklare sätt!
Måndagen började med bilresa ner till skären,samt övernattning..som då slutade mitt i det hela,klockan var lite över midnatt när sonen sätter sej upp i sängen och börjar sjunga,var efter i nästa sekund gråter han å pratar om allt och ingenting,när jag känner på honom är han brännhet,tänkte för mej själv:"varför...damit medicinerna är hemma"...well,jag gav saft...mera saft och lite till saft,tänkte att han skulle somna med det och vi först på morgonen kunde ha åkt hem för att fixa febernedsättande...men nej..3h senare konstaterade jag att detta blir till skit och ingenting,bara att slänga ihop grejjerna och åka iväg hemmåt.
På vägen hem fortsatte han att yra ett och annat,han somnade inte ens i bilen,på vägen hem i sådana tider kan man se ett och annat man missar under dags färder,nämligen en stor älg sprang över vägen och blev och titta vid sidan vad vi håller på med sådana tider,ung.15km frammåt låg det en katt på vägen,trodde först det var en björk klabb men nej en död katt var det...äntligen hemma,medicin i pojken som hade över 37 grader feber(kanske i vanliga fall kallas stägring men det är ändå 2grader mera än min sons vanliga temp.),sen blev det tyst...å han sov hela natten.

Följande morgon:ingen feber,inga krämppor,energi i tusen...hohho...nåh vädret var igen som sommaren ute skall,så grejjerna tibax i bilen och bilen svängd mot skären.
Nu 2dygn senare är vi hemma igen,trötta efter all sol,arbet,planeringar och fixand,men även friska och krya och skafferiet fick lite mera i sej,nämligen rabarber sylt som blev kokad då vi kom hem...och det hela slutade ju förståss med att sonen lade handen på kokplattan medans jag förde burkarna ut för att svalna lite!
Nästa vecka kommer troligen att gå i ekologiska tecken då det skall plockas mera rabarber och göras saft:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar