http://www.xmasclock.com/

15 april 2011

Lilla Hugo!


Det har öppnats en ny urhärlig delikatessaffär i vår stad,tack för det,länge har vi fått vänta men nu äntligen är den här :)
Affären heter Lilla Hugo eller Pikku Hugo för dom finska talande,det hela går ut på att man skall kunna köpa så närodlat som möjligt,men föståss sådant som inte finns att få nära ifrån hämtas en bit längre ifrån som i detta fall te-sortimentet samt kaffet,jag köpte idag ett grönt te i smak av citron och ingefära,mycket imponerad av både doft och smak,10+ på den!

Jag som även är en sucker för bruna ägg kunde inte hålla fingrarna i styr när jag såg rad på rad av dom vakraste frigående hönsäggen i brun färg,så hem med en ask juh(även det att du får själv plocka vilka ägg som du vill ha),en nybakt batong,super god salami i dom finaste tunna skivorna,en rödvinscheddarost samt att det ännu slank ner speltflingor från malmgård,vist där fanns en hel del annat(t.ex. kött,korvar,potatis,färskostar m.m) som även intresserar stort(och lovar att det kommer hem nåttag)men idag som första gången på plats ville jag mera satsa på morgonmåls ingredienser!



När man kom in till affären blev det en känsla av att stressen(om det nu fanns en sån)blev ytterom dörren,brådskan försvann,en känsla av lugn kom imot.
Färgen inne i lokalen är av en gul ton och inredningen går i just dendär härliga gamla tilen..för er som ännu inte varit och kollat in Lilla hugo,så hoppas jag att ni gör det,att köpa närodlat är att hjälpa naturen!

1 kommentar:

  1. härligt ! jag skall definitivt åka och titta på butiken nåt veckoslut!

    SvaraRadera