http://www.xmasclock.com/

4 juli 2011

gammalt är vackert


Jag befinner mej gärna i äldre människors omgivning,frågar man något så vet dom...förr gjorde man ju mycket mera med egna händer än nuförtiden då allt skall vara så tekniskt och svårt,nu behöver man inte längre annvända sej av sin hjärna utan maksiner tar hand om allt "tänkande",inte undra på att ingen börjar ha det såkallade maalaisjärkee mera kvar...
Vackert var det även förr,man satsade på snirklar och toppar och runda sköna former,idag är det kantigt,slätt coh booring,finns det snickarglädje vill man ha bort det...jag gillar gammalt bara mer och mer,vackert skall det vara,slitet eller inte,men vackert ändå!
Kakelugnen på bilden är gammal,och se bara så vackra former!

Gammal är även flygeln som min först födde sitter och spelar på,även jag har suttit och spelat på den då jag var ung! Huset vi befann oss i är närmare 200år gammalt,väldigt lite har blivit omändrat,alltså är det lite slitet,men ändå så otroligt vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar