http://www.xmasclock.com/

7 juli 2011

vänner from back in the days!


Idag har jag och sönerna haft besök av 2 ursköna brudar som jag känt sen lågstadiet,vilken energi det kom mesamma när dom steg in genom dörren,glädjen och värmen,u name it,they have it!
Dom kom med sommarens bästa..alltså ett paket med gubbar och blommor!


Jag bjöd dagens gäster på te/hemgjord saft,leftovers från tisdagen samt paj utan mjöl,enkelt att göra så...here comes!


Botten: 4ägg,1dl grädde,vispa ihop,häll i en välsmörad pajform,grädda på 220grader tills det blivit en "torr" hinna!
Sen är det bara att smaksätta med vad som helst,det ända man bör komma ihåg är att allt skall vara halvfärdigt då man lägger det på bottnen,de vill säga att inga onödiga vätskor skall mera komma ut.
Man slänger sina ingredienser på pajbottnen och vevar ihop en smet som kommer ännu utanpå,den är gjord på: 1dl grädde,1/2dl yoghurt(grekisk)eller cremé fresh,och 2dl riven ost,jag brular ännu slänga i lite pesto om jag råkar ha...men smeten läggs på pajen och vips in i ugnen igen på 220grader tills osten börjat få färg!NAMM!!!

Det känns lite underligt att vara nästan den ända(det finns 1 till)som har barn av oss från lågstadiet,men...jag kan med hela mitt hjärta säga att Jonna och Malle kommer en dag att bli VÄRLDENS BÄSTA MAMMOR!!!!

2 kommentarer:

  1. I'm jealous! Wish I could have been there. It's so nice that you guys are still keeping in touch for always. Vem e den som har barn ocksa fran logstadiet???

    SvaraRadera
  2. Hannuli,minns du Linda?Linda fick en dotter 23.4!

    SvaraRadera