http://www.xmasclock.com/

3 augusti 2011

Aldrig en syster!

Kommer aldrig att glömma det min en god vän ett tag berättade för mej,hennes kära mor hadde gett sitt bästa råd till sin dotter i form av:
"bli aldrig ihop med en kille som har en syster,ni kommer aldrig att bli vänner,om det finns en syster så betyder det att hon kommer aldrig att börja gilla dej,för ingen kvinna duger aldrig åt ens bror.Men har killen en bror så är det inga problem!"

Då tyckte man ju att de lät verkligen underligt,men nu såhär flere år senare måste jag säga att i vissa fall stämmer det rätt så bra.Idag har min vän en svägerska,men hon får inte nån direkt kontakt med denne(nog att dom flyger inte varann fast i kragen heller för den delen),men systerns man är det inga problem med att komma överens!

Sen har jag en annan bekant som var ihop med en kille,men killens syster gjorde allt för att få dom isär...

När jag tänker på mej är det även där lite så..vi har inget gemensamt med min sambos syster,vi får inte ens en disskusion igång,men med hennes man är det totalt omvänt...

Och tänker man tillbaks i tiden då jag hade en kille med bara bröder så ALDRIG att det skulle ha funnits några problem med att varken umgås eller ha pratstunder!

Ligger det någon sanning i min väninnas mors ord?

2 kommentarer:

  1. Jaa man kan ju även fundera att har vi varit svåra med vår brors sambon?eftersom i vår familj är det 1bror och 3systrar...jag skall kolla upp den saken...

    SvaraRadera
  2. tack,,,jag unde skriva en bo om hur de är att ha en gubbe med en syster eller två...

    SvaraRadera