http://www.xmasclock.com/

8 augusti 2011

Heimlaga ska he va!

Rubriken på ren svenska skulle väl vara: hemgjort skall det vara!
Jösses vilken inspirations dag,efter att redan hållit på med körsbärs experimenten(som pajen blev super god)
satte jag ännu igång med att göra egna karjalanpiirakoita(karelska piroger).
Många tycker det är så svårt att koka risgrynsgröt,man bränner det bara i botten..det har jag aldrig gjort,jag sitter inte och rör om det heller,jag slänger i grynen i mjölken och rör om typ i 5-10min och sedan tar jag bort kastrullen från plattan och bäddar in den i en tröja,sen får den ligga på bordet och vänta en halv timme och då var den klar.
Så nu när ni vet detta är det bara att komma igång med karelskapirogsbaket!
Smör skall det penslas med bara dom kommer från ugnen,så dom inte blir hårda! NAMM!!!

1 kommentar: