http://www.xmasclock.com/

7 september 2011

Fisk!

Idag har jag fått ett projekt färdigt som bara blivit och ligga,nämligen metspöt och fiskarna åt äldsta sonen.
Världens enklaste: tog en gammal kvist óch lade ett band fast i ändan,på andra ändan av bandet lade jag en pil som hade magnet....fiskarna har jag själv ritat och klippt ut,för att sedan fästa en metalllänk vid munnen och bokplast runt...Han är hur nöjd som helst!

Sängen är ett arv,den har agerat dubbelsäng på 30-40talet(förstår inte hur det har gått till).Men hur bra som helst att ha som barnsäng då den är utdragbar!











Idag blev det även fisk till middag,abborfiléer med nypotatis och kantarellsås,passar mycket bra ihop!
Jag har "byxat" abboren så att den är totalt benfri!
Jag saltade och pepprade fisken för att sedan låta dom doppas i ägg och skorpmjöl,sen i pannan med smör och oj så gott det blir!
Och kantarell såsen blev av enklaste modell den med...smör,kantareller,salt,lite mjöl och grädde!DONE!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar