http://www.xmasclock.com/

4 oktober 2011

Tant varning!

Det är väldigt IN att vara tant nuförtiden,inte tant som i ålder 70+(eller vist är det In det med) utan mera sådär som man kan vara ung gammal,förstår ni?
Tanter har funnits i all tid,tanter är dom som ställer till med kaffe kalas,bakar bara för att det är roligt,terapeutiskt och bara så gott!
En tant kollar vad händer i grannskapet,vem som parekerat bilen på fel ställe,vem som går i trappan sent på kvällen!
En tant vet allt och vet hon inte tar hon mer än gärna reda på.
Hon går helst i kjol och annvänder tröjor.
Hon slänger inte iväg mat,utan gör ännu något nytt av den!
En tant är över lycklig då hon bjuder på fest och allt på bordet är hemgjort,och finkopparna är framme!
Idag har jag gjort i ordning en rulltårta,här ser ni smet!
Jag har även gjort chokladkolakakor,oj så goda!
Jag kokade lite för mycket makaroner,så det blev en sorts makaroni låda med hönsstrimlor jag hade liggande i frysen,även det blev mycket gott!
Jag håller även på att torka nypon,för att kunna göra nypon soppa i vinter! Receptet hittade jag här hos


Orsaken till rulltårtan och kakorna är ju den att imorgon har jag födelsedag,då blir det kaffe kalas!...men på lörda blir de "fest" med mina närmaste vänner!

Vill ni veta mera om att vara tant?
Gå in på biblioteket och låna Supertanten eller köp den på adlibris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar