http://www.xmasclock.com/

1 november 2011

förra weekenden!

Flunssan har gett med sej,vilken tur jag har då jag endast har den i 1-2dagar...andra kämpar i veckotal.!
Det var ju halloween i helgen,det blev inte så mycket spök firande då jag lördagen mest spenderade i sängen,och också en del av söndagen.
Men tur var det ju att äldsta sonen fick gå på halloween party i Lekkis..han ville efter enormt många om och men vara pirat!

Men en pumpa blev det och även en morotskaka,första gången jag gjorde en sån och gott blev det!

pumpan var donerad av min äldsta syster,tack för det!
morots kakan blev gjord av en blandning från 2olika recept:

3ägg
2,5dl socker
3dl vetemjöl
2tsk kanel
1tsk ingefära
2tsk bakpulver
1tsk vaniljsocker
1tsk kardemumma
1nypa salt
1,5dl smält smör
skal av 1citron saft från halva
4dl rårivna morötter

Vispa ägg och socker,häll i alla andra ingredienser,grädda i ugnen 180grader ca.25-30min
(man kan kolla med en tandpetare,om man sticker den i mitten på kakan och den kommer torr upp är den färdig,geggig...släng kakan in igen)

Glasyr:150g naturell ost(t.e.x. philadelphia)
100g creme fresh
1,5dl florsocker
ett knivsudd äkta vanilj
1tsk citronsaft!

Och vist kan man ju göra dom även till muffins,lite mindre tid i ugnen bara,ca 12-18min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar