http://www.xmasclock.com/

13 december 2011

Är det sant?

Blir man deprimerad och nerstämd när man ser på alla reklamblad med julmat uppdukat fint?barn med miljoner leksaker?,....
Jag läste för en tid sedan en "disskusion" på Facebook,där ett flertal kvinnor tyckte att detta enbart är negativt,julen är onödig,och får en endast på dåligt humör...
Att allt är en stor stress helg...
Att småbarns föräldrar måtte ha det illa att vara när deras barn sitter och dreglar över presanter dom aldrig kommer att få...
Att livet är surt då ens egna julbord inte är nära på likadant som den i tidnings reklamen...

Jag måste vara grymt underlig som inte förstår detta,menar...jag tycker inte det är nån stress i det om man inte själv gör det stressigt....jag bakar pepparkakor med mina barn i gó tid,förbereder ett och annat då jag har några minuter extra...inte tar jag någon stress..Jag köper mina klappar då jag kommer över den i butiken,eller gör dem själv...

Jag försöker lära mina barn att man kan inte få allt,men man får ha drömmar och man kan spara pengar e.t.c...och det är sällan man får något man verkligen vill ha,men man skall alltid tänka på att personen som skaffat saken har tänkt på just dej då den såg den...det är tanken som räknas!

Jag gillar att se på reklam blad,få inpiration,men det betyder inte att jag vill ha mitt julbord t.ex. att se ut som bordet på en bild(inte skulle jag årka äta allt som det finns på bilden)...jag vill ha det jag gillar att äta,det jag har tradition för...alltid får man inte det man kanske skulle vilja ha,som dendär "riktiga" julskinkan...jag är 25år,och har aldrig haft en "riktig" julskinka,men iår...iår har vi den.

Varför göra något som största delen av befolkning firar till en negativ sak,och sedan ännu slänga negativiteten över dom som inte fattar att det "skall vara negativt"...
Vist man får ha en åsikt...men man behöver inte predika om den.

Jag borde ju ha slängt mej över en förälder då hon berättade att dom inte firar jul,eller födelsedagar eller dylikt...men det är ju hur dom vill...och inte tar dom nån stress över det heller...

Fira Julen så som ni vill,eller fira inte alls...men gör det på ert sätt inte på hur andra vill/andra Photoshoppar det,det är huvudsaken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar