http://www.xmasclock.com/

19 december 2011

den dagen...

Då ett förhållande tar slut,den tunga dagen,det behöver som i detta fall inte vara ens eget,men någons du har haft möjligheten till att ha del i,att vara vän,att vara syster..
Känns som om på senaste tiden har en stor del förhållanden gått upp i rök,förhållanden som varit långa,förhållanden som enbart varat något år,men ändå är det så sorgsligt,speciellt om man tyckt om den andra otroligt mycket!

För någon vecka sedan kom beskedet att min bror och hans urhärliga sambo/flickvän/lyckligt ogifta i 15år skall lämna varann,då deras livsstilar förändrats och båda vill göra som deras hjärta säger..femton år,är en lång tid,en lång tid att börja tycka om någon..och hon är faktiskt någon,inte rädd för att göra det hon tror på,inte rädd för att ta det nya steget...

Jag har haft en sån tur som lärt mej känna denna person,fast jag första gången inte ville fatta tycke för henne då jag var 10år...och jag mötte henne ytterom SEB på hamngatan,Stockholm,blev presenterad för henne och med min ljuvliga Lovisa dialekt frågade jag med förskräckelse "är du en rysse?"...inte hade jag trott det fanns ryssar man kunde varken lita på eller gilla...(Love you alot)
Men som sagt,ett förhållande kan ta slut,och det fälls en massa tårar,men i mitt  hjärta finns hon kvar,och enbart ett telefon samtal ifrån!


Och idag kom beskedet om att min bästa vän Mr.B och hans härliga flickvän bestämde sej för att gå skillda vägar,detta berodde mest på olika framtids planer/syner,men vist dom är unga och kan hitta kärleken till varann igen..men synd är det med,och en del tårar rann ner för kinden igen...
Även hon är grymt omtyckt av mej,av hela min familj,och vi kommer verkligen att sakna hennes närvaro på olika bjudningar...vad blir nästå års kräftskiva utan dej?
Men också här kan jag glädja mej över att hon finns på samma ort(änn så länge)och även hon enbart ett telefonsamtal ifrån...

Some people makes you go nuts,some you wanna go nuts with! Och det sist nämnda hoppas jag verkligen att det kommer att hända med båda ännu!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar