http://www.xmasclock.com/

12 december 2011

regnigt fortfarande...

Var är snön?man blir ju deprimerad med mindre...december och ingen snö....comooooooon!!!!
På weekenden var jag på julmarknad i regn och blås väder,där skulle vara 30 pers som skulle sälja saker,där var 15,alltså hälften...

Rätt så tomt på försäljare som på mäniskor vid skeppsbrons julmarknad!Hem kom ändå 1julklapp och rökt lax.
Värmde mej med Blossa glögg senare på kvällen,första upplevelsen för mej,men absolut inte den sista,hur gott som helst!Go sweden!

Dagen efter var jag till Malmgårds julmarknad(kameran blev i bilen),där hade varit relativt bra med mäniskor dagen innan och även ordentligt med mäniskor då jag var där...är månne skeppsbrons marknad påväg att dö ut?Hem kom 2 julklappar!

Efter Malmgård blev det Bilteema och Ikea...Ikeas Julmat blev prövad,helt OK! Men jansons frestelse hör ju inte till jul...minus poäng sweden!(jo,jag vet i landet på landets vis,maassa maan tavalla!)

Men skinka kom ja hem med,Äntligen en riktig skinka,ingen äcklig gråsaltad,eller rullad...Utan en Äkta ljusröd skinka,den skall griljeras(?)och ha nejlikor på sej...jag äter ju inte skinka men...snyggt ska de ju vara för det!
Från Bilteema och Ikea kom vi hem med så många julklappar att jag har 2dagar att paketera...och sen hitta på vart jag skall gömma dom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar