http://www.xmasclock.com/

19 januari 2012

Även jag har inte alltid...

Det snöar ute,det har snöat i många många timmar...har man TRC på bilen hoppas jag att man får bort den...annors är det inte enkelt att komma fram.
Men jag gillar att det yr och blåser,tycker det är en vackert lugnande känsla som det tillika är små spännande,men även jag har inte alltid gillat vintern,minns det som igår då man måste åka skidor i skolan,det var en av dom värsta sakerna under vinter,att skrinna är ju sju gånger så mycket roligare...

Undarar verkligen varför man måst skida,jag har åtminstone inte funnit nån nytta i det hela,skit rädd att åka ner för höga backor,och ett jäkla bärand på dom skidorna hem och tillbaka...kunde man kanske inte låta dom skid-älskande barnen åka skidor medans då andra kunde åka skrinsko?

Nu när skoldagarna varit borta i flere år kan jag verkligen uttrycka mej med att jag även gillar vinter,nu måst jag  inte skida(ingen har skidor i vår familj),nu kan jag göra sånt jag gillar istället,gå ut å moka lite snö,åka lite pulkka med sönerna,göra snölyktor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar