http://www.xmasclock.com/

23 januari 2012

Ekologiskt in my heart

Ekologiskt står mej nära hjärta,att ta hand om naturen är något flere borde göra.
Det finns inget så själviskt som tanken "jag sorterar inte för det är nu helt onödigt...",om du inte sorterar,berör det ju inte möjligen dej,men dina barn,barnbarn och deras barn,men jag förstår,man skall ju inte bry sej om andra i dagens värld utan enbart om sej själv,själviskt skall det vara!
Men om det själviska ger efter,finns det hjälp med sorteringen på denna sida !

Jag har inte på en längre tid färgat håret då jag vet vad som händer under en färgning,det är inte bara för mej dåligt utan även för jorden vi lever på.
Nu har jag även tänkt gå med i "no poo" familjen,eftersom det känns enbart rätt!

Med små förändringar kan vi alla göra stora fina saker här i livet...Och just därför,med lite positivitet i tankarna har jag fått erbjudande om att få vara med en dag på en Eko salong där jag först får mitt huvud masserat på indiskt vis,sedan får hårbottnen en rengörning av lera,växtfärgning av håret och en ekoklippning,om man är intresserad går hela kalaset ut på över 200€ och tar 4-6h.

Det är några veckor ännu dit men jag är redan nu så peppad att jag vill inte hållas i byxorna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar