http://www.xmasclock.com/

11 januari 2012

Tid

Tänka sej hur tiden emelan kan gå så snabbt att man knappt hinner med,men sen även stå stilla,så stilla att man kan höra hur en sekund låter som tre...
Jag ville ha något gott,något fresht...och ville inte gå till butiken för att söka det,så jag får vänta och vänta,här står tiden stilla,men den som väntar,väntar alltid på något gott...


denna gång ärtskott,oj så jag älskar ärtskott,det är som en bit av sommaren mitt i vinter...hur goda som helst!Och nu räcker det inte läge mera så kan jag klippa av dom...äta som så,lägga i sallad eller varför inte på en bit äggvite bröd..

Och nu sitter ni som frågetecken,vad i helsike är äggvite bröd???-jo det är äggvita uppvispat precis lika som marräng,fast utan socker,utbrett på bakplåtspapper som bröd,och gräddat i ugnen 220*c tills torra(lite ljust gyllenbruna),dessa kan man smaksätta hur man vill då man fått uppvispat dom,t.ex. med sesamfrön,chili eller oregano.

Orsaken till varför jag äter dom är den: jag är en grym bread-aholic,jag äter faktiskt hellre bröd istället för mat,och detta har hållit på i så många år att min systerson sade: "du kunde ju äta ett helt bröd på en dag,en morgon,då vi var små"...med ett helt bröd menas då dendär hela limpan...

Då jag flyttade hemifrån,och inte alltid fann tid att laga mat,slängde jag 3-5 smörgåsar i mej istället,enkelt och mätt blev jag ju...så,nu försöker jag alltså bli av,eller åtminstone minska,ett begär,nämligen begäret efter BRÖD!! Detta klassifieras  för mej lite som att säga åt en alkoholist att han inte får dricka alkoholet som står färdig dukat på bordet..

Men tillbaks till tid,Någon som verkligen får tiden att stå stilla,och njuter av det,är vår lilla kille!
Han kan sitta i tio tals minuter bara och titta ut genom fönstret när träden gungar,eller hans favorit för tillfället...då det snöar!
Hoppas ni också hinner finna en stund som ni kan sätta er ner och bara njuta av att tiden står stilla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar