http://www.xmasclock.com/

16 februari 2012

Godis och Chili

En spännande dag för äldsta sonen,så spännande att när det gällde blev han helt frozen,viste inte vad han skulle göra...
Vi stod på toget och väntade,det ända han viste var att någon skulle kasta karkki(godis)...en stund senare hördest det tutande och ropande-"ABI ABI ABI HEI HEI HEI",det var abiturienterna som kom åkadest på lastbilsflak utklädda och glada,och godis kom flygande...men där stod han,men stora ögon och jag fick säga tre gånger åt honom-"plocka upp bara,du får godiset"...

Och glädjen när han sedan förstod att börja plocka...han plocka plocka plocka,å så kom dom ju ett varv till...mera godis...
En extra godis dag i veckan är inte helt fel!
Väl hemma blev jag sugen på chili,så det är vad jag och sambo äter idag...en egen chili är aldrig fel det heller!
och jag brukar gå lite nuts,så det blir torkad chili,cheyenne,malen chili och tabasco,och så brukar min chili även ha hela champinjoner,nammm!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar