http://www.xmasclock.com/

16 april 2012

Så sen.

Jag har gått omkring och funderat på hur grönsakslandet skall se ut iår,det skall förstoras lite och det skall planteras allt möjligt gott..
Gott som gurka,tomat,paprika,morot,ja ni fattar hur jag menar!
Även blommor skall finnas iår,solros,älskar solros,men får så sällan buketter av dom hem..så vad gör man inte för sej själv.
Men så idag slog det mej att jag har funderat men inte gjort något,tomaterna borde vara sådda redan innomhus,så jag fick ju en jäkla brådska..
Jag planterar gärna på lilla återvinnings viset,nämligen i toapappers rullar,så enkelt i "färdig" kruka och så förmultnar den ju sen.På bilden syns en hel del rullar,och i dom kommer körsbärstomater,röd paprika och några avlånga tomater jag gillade starkt då jag åt dom,så jag nappade några frön ifrån dom,tiden får utvisa om det lyckats.
Med återvinnings teemat i planterningen så fortsätter det även på "växthus avdelningen",gamla lemonad flaskor skärs itu,och är helt perfecta små växthus,enkelt?!

Hemma på köksbordet börjar finnas allt möjligt redan,jag äter ju så gärna även groddar av olika slag,så just nu finns det solrosgroddar och ärtskott...samt annat smått och gott.

Men jag är verkligen helt till mej att jag först nu börjar plantera,tomaterna borde varit i jorden redan förra månaden,grymt så sen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar