http://www.xmasclock.com/

30 maj 2012

Att ha vänner

Vänner...bättre att ha några få underbara,än många dåliga,det har jag hört hela mitt liv,och stämmer gör det minsann..
Igår fick jag en liten beställning av en när och kär vän.Hon undrade om jag som gillar att pyssla och fixa,inte kunde göra något snyggt på papper åt henne med en vers hon hittat,kunde jag tacka nej,NEJ...pyssla är roligt och det var ju inget krävande jobb.
Versen lutade mot toaletten,och därmed var ända önskemålet att det skulle vara något med toalett motiv på eller så...men totalt fria händer fick jag.
 Efter en stunds tänkande var det klart...såhär skulle den se ut...som ett gammlt tidningspapper som man hittat uppe på en vind där taket kanske läckt in lite...jag använde te-färgning till pappret.
Och versen blev i fokus,all annan text på pappret får man ta till förstoringsglas nästan och ändå kan det vara svårt att se vad där står.

Vem än du är
som sitter här
vad än du må uträtta
så glöm ej din plikt
som är av vikt
att locket på hålet sätta

O människa om du hjärta har
så lämna då lite papper kvar
ty mången gång
på tok det gått
för den som inget papper fått!

Som tur finns det alltid nån som kan sånt inte man själv kan,och med bara en liten fråga kan allt möjligt bli fixat,bra med vänner hörni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar