http://www.xmasclock.com/

18 maj 2012

Fredagstips 18.5.12

Förbered!
Dagens tips är enbart i förberedelsens tecken...ikväll bjuder jag på middag åt min vän Moa,hon har aldrig ätit älg och känner sej lite rädd för allt som är villt,så nu...nu skall det bli ändring på den saken(även andra har ätit älg hos oss utan att veta om det...)
Igår kväll gjorde jag maten klar,vissa maträtter är bara mycket godare nästa dag,bra att förbereda!
 Smör snäckor är något som hör fest till(hittade min smörsnäcks hyvel?på gårdsloppis)även dom kan förberedas.
 Fixa bordet,idag blev det en bordduk av en gammal gardin jag fick...älskar mönstret,men för korta för mina fönster!
 Baka brödet,t.ex. på morgonen...färskt är det ändå så länge det är av samma dag...brytbröd denna gång!
Mycket återsår ännu att göra men över hälften är ändå gjorda...med tanke på själva maten som blev gjord igår är ju ändå det mesta klart...mycket mindre stress!
Så gott Folk...FÖRBERED!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar