http://www.xmasclock.com/

13 juni 2012

Ger mer än väntat!

Jag har läst hur många andra bloggare fått så mycket via bloggen,inte bara fina kommentarer,bra känsla och nya "vänner" men även annat...igår var en sån dag för mej!
En trogen läsare men även en god vän från många år tillbaka snappade verkligen upp på texten jag skrivit och mycket trevligt hade hon med sej då hon kom igår kväll på kaffe.
 Titta den mängden formar,i alla möjliga format,här skall det bli bakelser så fort jag har möjlighet.
 Lite överlopps tygbitar,se hur snyggt man kan göra det med bara lite band.
Och snittblommor...voi gullevän...amazing!
Vilken lycka att se,att det man håller på med som hobby kan ge så mycket glädje.

Tack Jonna enormt mycket!

Förstås bjöd vi på något hembakat,äldsta sonen och jag bakade ihop en enkel jordgubbskaka/paj...noh,den må heta vad den vill,men riktigt god blev den,och till den blev det vaniljglass.
 50 g smör
2 ägg
2 dl socker
ca.3 dl mjöl
2 tsk bakpulver
0,75dl kokos
1 dl mjölk
Jordgubbar
Börja med att smälta smöret,låt det stå och svalna något.Vispa ägg och socker,blanda ner mjöl och bakpulver samnt kokosen,häll sedan i mjölken och till sist smöret.häll över i en välsmord form och lägg i jordgubbar(eller andra bär) som är skurna i mindre bitar,grädda i 175grader ca.20min eller tills passligt brun utanpå.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar