http://www.xmasclock.com/

13 juli 2012

Nytt nytt nytt!

Igår var jag påväg enbart till grannstaden på uppköp,men hamnade sist och slutligen till huvudstaden...men nu är jag ett nytt köksbord rikare och en ny kamera rikare...

Vi tar en titt på det gamla köksbordet först..
Det finns bara 3st stolar kvar då den ena gått sönder,det är svart och träfärgat...det passar inte alls in i köket.

Det nya bordet däremot..
Är runt,vitt och helt super passande för köket...Nej,stolarna kommer inte att bli kvar utan kommer att bli utbytta till några gamla köksstolar från 40-talet,restaurering pågår för fullt(läs: lite åt gången då jag hinner)
Och foten till bordet...ni märker att jag gillar dethär med gamla,utformade,snygga detaljer fortfarande...


Även den nya kameran blev inhandlad..planen var att köpa Nikon J1,men efter nogrannare titt och känsla,var jag mer än besviken på originalet och hade verkligen inte intresset att inhandla linser på linser för att få resultatet jag vill ha i mina bilder.
Så jag kollade runt på dom andra kamerorna och fastnade med brinnande hjärta för denna lilla skönhet..


 Alltså titta bara,en liten vackert skinande svart Canon ixus 510HS...I fell in love!!!
Den ger mej det jag vill ha och en massa mer..

 Idag blir det kvalitéts besök,Världens bästa Irina är över på min sida av pölen(läs:vattnet mellan Finland och Sverige)och jag hoppas äntligen kunna bjuda henne på stans bästa latte,och se vad hon tycker om den...Latte är något som inte slipper undan Irinas händer var än i världen hon befinner sej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar