http://www.xmasclock.com/

26 juli 2012

Så glad!

Ursäkta avbrottet igår,vi hade tandläkar tid för boysen och senare var jag med äldsta sonen på tuumis istan och bara fördrev tid tillsammans.
Äldsta sonen fick mycket beröm av munhygienisten(för att vara exakt),han var uppe i stolen föränn vi andra var äns inne i rummet...och inga problem varken att öppna munnen eller att ha en massa saker i den.
Inga hål och annars riktigt fina tänder blev resultatet,som belöning blev det åter igen en ny tandborste..som tur med motiv från filmen Cars..
Lillebror var inte lika intresserad av att tanten skulle titta i hans mun,men nästan alla ettåringar lär ska flytta hygienistens hand bara den kommer nära,eller så sa hon i allafall...
Glad kan man vara att dom inte är allt för svåra med sånhärna saker...

På kvällen(läs: mellan kl.16:30-19) när vi hade varit ute på stan en stund och ätit gott och fyndat lite på loppis,kom vi hem för att göra dom "nya" köksstolarna helt och hållet klara!

Låt oss titta bak i tiden lite först...

 Stolarna såg alltså ut såhär när jag hämta dom från mammas vind,dom har 1941 förts med häst isvägen från stan ner till skärgården,då var dom bruna...kommit upp till stan igen nåttag,troligen under 50talet,då dom blivit målade efter inredningen i köket som var ljusgrön och omkring 1996 blivi målade enligt den nya färgen på köksskåpen,nämligen ljusblå...
Jag har skrapat stolarna i över 4h,eftersom den förra ägaren inte bryr sej om att göra grundjobb,så där var enormt med målning att få bort...

Men originalfärgen hittades...jipiiiiii!!!!
Sen var det bara en sak kvar att göra,måla om dom igen...

Denna gång i vit halvmatt färg,grundmålningen blev förståss i butiken...kom ihåg den ännu då jag var påväg till färghandeln men..noh,mera färg på bara..Fyra lager färg senare och jag är jätte nöjd,och nytt tyg på sitsen,ja man kan ju nästan säga att man kan ju börja restaurera större projekt till näst,så nöjd är jag!

 Voila!!! Mina nya köksstolar,tror mina morföräldrar skulle vara enormt stolta över mej just nu...tur att dom köpte såna i tiderna så jag nu hade möjlighet att ha dom hemma hos mej.


Passar perekt i mitt kök,med mitt nya köksbord...borde man ha en liten matfest snart?
Jag är så GLAD!!!

3 kommentarer:

  1. Hej, tack för titten :-) Selen tar 18 kg så den räcker ett tag. Min lilla väger runt 10 :-)

    SvaraRadera
  2. Åh vilka fina stolar!! Vad duktig du är!!! Tack för titten i min blogg och din gulliga kommentar. :-) Roligt att du hittade till mig.
    Jag håller faktiskt också på att renovera köksstolar men jag har nästan allt jobb kvar, slipningen och målningen väntar men jag tar det en regnig dag...
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. madelein: tack...undrar om jag borde dra iväg till loppiset och kolla om den finns kvar...

    Anne Jonsson:Härligt! det blir väl jobb längre in mot hösten då :)

    SvaraRadera