http://www.xmasclock.com/

17 juli 2012

Vinterförrådet klart!

Sommaren har inte värme mässigt ännu börjat men jag har redan nu vinterförrådet nästan fullt.
Idag har jag plockat 6kg med jordgubbar,i år fryste jag in nästan allt,för jag har ännu kvar sylt från i fjol och risken finns att man hellre tar den nya sylten om det finns än den gamla,så sen när sylten börjar ta slut så kokar jag sylt på dom frysta bären...eller kanske jag bara äter dom som så..
Om man inte än har hunnit till självplocket så hinner man kanske ännu under en veckas tid men sen är bären garanterat övermogna. Självplocket är verkligen ett bra sätt att få vad man vill ha för sina penagar,du kan plocka fram dom finaste bären,och du betalar enligt kilogram,alltså för det du tar med hem,på stånden vid torgen köper du dina jordgubbar enligt liter...liter betyder mera luft(fast jordgubbarna är ju goda ändå)
Jag betalade för mina 6kg,24€ och plockade i ungefär 20minuter.

Vi kom även hem med ärter,hela 2kg...och nu står jag och öppnar,drar ut,öppnar,drar ut..ja även ärterna skall ju bli till vinterförrådet,tycker det finns ingenting så gott som "färska"jordgubbar och ärter även vintertid!
...Nu får man bara vänta på sina egna ärter...dom har just först slutat blomma...

Finns det något ni bara måste ha under vintertid från sommaren?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar