http://www.xmasclock.com/

6 augusti 2012

Kräftis

Att älska kräftor och andra skaldjur är som en liten bonus i livet,ja men tänk...dom som inte gillar skaldjur missar ju en hel del,smaken av dill,salt och skaldjur,NAMM!!!
Vi hade ledig måndag idag så jag ordnade ett litet kräftkalas,bara för mej och sambon igår...ja å grannen förstås kom med lite senare..

Jag dukade upp riktigt enkelt,räkorna fick komma ut i ett durkslag denna gång och jag tyckte det såg riktigt trevligt ut,allt gick i vitt som vanligt med lite röda nyanser com t.ex. rönnbären..
 Jag gjorde även kvällen innan egen citronsnaps,halv liter valfri vodka och slängde ner 3-4st citronskal i flaskan och lät stå i frysen över natten...jag tyckte flaska var lite tråkig så jag hällde över snapsen sedan i ett bar mått..och även egna dillkronor fanns på bordet som dekoration.
 Grannen kom lite senare när sambon tyckte att nu årkar han inte äta mer,men det fanns fortfarande en massa kräftor kvar...vi plingade på dörren och grannen var mer än glad över att få komma på kräftskiva.
Jag och grannen satte uppe ända till 03:30 på morgonen och pratade skit...så ska det vara imellanåt!
Idag har jag däremot känt mej lite hängig,men så blir det när man nåttag råka dra i sej lite extra...men huvudsaken är att det var skoj!
Rekomenderar till kräftisen ett vitt vin som heter Soave...man känner snabbt igen flaskan,roligt med lite former.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar