http://www.xmasclock.com/

28 augusti 2012

Kvälls pyssel och Lingon gott

Sönerna kör Rally runt i hela lägenheten och jag har agerat pit stop,ni vet man måst ju tanka bilen imellan...dom var hel nöjda med att jag "tankade" med en salmiak påse,men jag ville mer..tittade lite runt i lägenheten och nu är den färdig,pump stationen...
 Vi hade kvar en gammal cd-ställning,framsidan fick en stor paff-bit över sej,som jag klippte ut från en gammal adlibris förpackning och spraymålade svart,samma är stjärnan gjord av uppe på toppen sittande på en paffmugg...
Lite vitmålad paff och några siffror blev snabbt och enkelt summan på bensinen man tankat och hur många liter...
På sidan av pumpen finns ett gammalt snöre från ett par shorts,och en papprulle blev själva munstycket man tankar med,förstås behövs det en hållare att lägga munstycket i när man tankat färdigt så det blev en halv tvålburk som blev tom på morgonen då jag var i duschen...nu blir det tankat mer än ofta...

Till kvällen åt vi sedan lite Lingon Gott,en dessert som vi åt i lågstadiet..

Jag gjorde bara en halv sats och använde följande:

Lingon Gott!

2dl krossade lingon
1dl smultron yoghurt(jordgubb går även bra)
2dl havregryn
blanda dessa ihop och vispa sedan 2dl grädde som blandas i,om man vill kan man efter smak lägga i lite vaniljsocker.
Låt stå i kylen ca 2-3h och det är färdigt att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar