http://www.xmasclock.com/

13 september 2012

Nybörjare

Lägger man in något på Facebook är det stor möjlighet att det dyker upp bakom dörren,snabbare än man tror...ja,jag lade en status uppdaterning om hur jag så skulle vilja ha en symaskin men har ingenstans att hålla den...15min senare stod en bakom min dörr,snacka om snabbhet!
 Min syster har för många många år sedan fått mammas första symaskin,en riktig oldie säkert från typ sena 60-talet,den var inte mer i användning hos henne så nu har jag den...väger som tusan,men gör sitt jobb.

Jag har även gått omkring och trott i flere år att äldre saker är enklare att använda,men nej så är det inte alltid...jag fick sitta i över en halv timme,läste instruktions boken,ringde några samtal,läste igen,flyttade ena knappen,flyttade andra spaken,men ändå fick jag inget zick-zack mönster,kompliserat!
Ena datorn fick ge sitt utrymme för maskinen,så länge jag har projekt på g...jag satte genast igång med nya tyg till dynorna på soffan,hittade ett helt enormt färgglatt tyg på Ikea i måndags.

Jag skulle kunna sitta och sy och sy och sy,men jag är ju lite av en nybörjare så jag provar mej fram...utan mönster än så länge,här är det lite lika som med matlagningen där jag inte bryr mej om recept,med symaskinen bryr jag inte mej om mönster heller...(ännu!)

Nu fick även min nygjorda nåldyna göra det den är till för,im so happy!!

Jag är full av idéer,måste bara få tag i mera tyg/tyg bitar...allt vad man kan tänka sej egentligen,sen får kreativiteten flöda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar