http://www.xmasclock.com/

12 september 2012

Till en god vän i Vasa!

Tomatsalsa är som bäst då man gör den själv...jag gillar att göra den på minitomater,ger mer smak tycker jag...
Eftersom jag har en stavmixer använder jag den(drar några snabba varv,lite bitar skall det ju vara),men man kan även göra salsan i matberedare eller bara ha tålamod och stå och skära smått smått och så kommer ni ihåg,jag använder inga direkta mått så man får själv smaka sej fram..

1 ordentlig handfull med minitomater
halv gullök(röd går lika bra,vad man har hemma tar man)
1stor vitlöksklyfta
halv färsk jalapeno eller en gaffel full av konserverade
valfri färg av 1/4 paprika
salt och peppar

smaka av och lägg till om det är något du tycker du vill ha mera av...låt smakerna blandas med varandra i rumstemp, ca.30min...häll bort överflödig "saft" om det blir riktigt mycket,annars blir det lätt en lite "vattnig"smak.

Jag skulle ha tagit en bild på den jag gjorde,men den försvann lika snabbt som den kom på bordet.

Hoppas min vän i Vasa har hjälp av detta,många kramar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar