http://www.xmasclock.com/

22 oktober 2012

Baby Shower

I America är baby showers stora saker,så som allt annat...i Fnland är baby showers ännu relativt nya bekantskaper.
Jag skulle så ha velat ha en baby shower när jag väntade mitt första,men tror mina vänner inte vågar sej in på sånt då jag är lite av en "perfektionist" när det gäller fester och get-to-getters överhuvudtaget,sånt planeras ju i många veckor i förväg och man pysslar och lagar för att det skall vara så trevligt som möjligt och för att det skall komma fram vad det hela handlar om...

Nu blev jag dock bjuden på Baby shower,förväntan var stor...och det var en trevlig kväll hos systerdotterns vän,men jag saknade dendär känslan om vad det var frågan om,den kom inte fram förutom i presanterna,färgen på nonparellerna på kakan och i marängerna jag kom med...

På bordet fann man lite smått och gott att lägga i sej,paj,sallad,äppelkaka och mudcake.
 Nu får vi bara vänta på att babyn vill komma ut...*en tid kvar ännu*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar