http://www.xmasclock.com/

8 oktober 2012

En lyckad planering!

Förra veckan skrev jag om att planera,men jag avslöjade förstås inte vad som var på g...Igår var dock dagen d för all planering att falla på plats,det var Brunch party.

Jag är så fed up med allt vad som heter kaffe och kaka vid födelsedagar(blev vist ett år äldre förra fredag),så denna gång bjöd jag dom bästa av bästa på brunch istället.
Jag älskar att kunna förbereda,göra klart i förväg,förvara och sedan ta fram när det behövs,man sparar en massa tid på sånt och även det lilla stress momentet som kan uppstå senare försvinner.

Färdigt från förra veckan var karelska piroger och muffins,dom slängde jag bara i frysen,småbröden och marängerna gjorde jag på torsdag och pannkakan igår kväll.
Bacon och knackisar hör alltid till,dom stektest i ugnen på morgonen medans jag skärde upp paprika och gurka och kokade ägg.
Det mesta var hemmagjort och ekologiskt..förutom appelsinsaften som strålar med sin fulhet till förpackning på bordet...
 Alla var mer än nöjda,eller så tror jag åtminstone...mätta och belåtna och faten nästan tomma,
åtminstone suckade dom flesta av att magen var tung...eller var det månne skumppan som gjorde det?

Också våningsfatet kom med på bordet ..                                                                                                   

Det roliga med sina vänner är att dom om någon vet vad man gillar,jag fick helt enormt fina presenter,fastän det inte fanns ett måste att hämta något.
Presanten längst bak till höger var lite svår att få fotad,men den innehöll en pajform+2små former i härlig ljusgrön,en vacker gammaldags kökshanduk med spetskant samt ett blockljus och doftpåse.
Ekologiskt te,lite nötter,mera kökshandukar i snygga färger och en glasburk med patent lock.
Och två böcker kom det,en fylld av alla världens möbler(denna kräver långa stunder av lugn lästid)samt det bästa av Strömsö...jag som är en big fan av strömsö!

Tack alla ni,ni med grädde on top...

P.S...sambon funderar fortfarande vem som bjuder nästa gång :D

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Och enormt glädjande att för engångs skull få alla vänner på samma plats på samma gång!

      Radera