http://www.xmasclock.com/

29 oktober 2012

Nygammal klassiker!

De flesta av oss har ätit vispgröt gjord på lingon,den är ju en riktig klassiker i det finska köket,men idag ville jag ha den med något annat,så varför inte blåbär(eftersom frysen är full av dem).

Jag kokade mannagrynsgröt helt som vanligt och slängde i blåbären i slutskedet,rörde lite om och lade det på sidan och stå för att svalna,när det svalnat vispade jag luft i riktigt ordentligt och lade upp på tallrik,serverade med kall mjölk och några frusna blåbär,en nygammal klassiker,gott!
Psssst!...vill man göra det extra gott kan man ha i lite vanilj också ;)

4 kommentarer:

  1. Och vips blev det rosa! Hurra! Kram till dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njaa,rosa skulle jag kanske inte säga,mera lila,men gott ändå :)
      Hugs!

      Radera
  2. Ja, du måste absolut se till att få med dig vännerna på en egen Halv 8 hos mig. Det är superkul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skall absolut försöka mitt bästa ;)

      Radera