http://www.xmasclock.com/

3 december 2012

Ett snabb byte,med mycket ändring!

Att byta överdragen på dynorna i soffan är något som kan ändra snabbt och enkelt ett helt rums utseende,jag byter 3-4 om inte 5ggr i året dynvaren,alla ger olika känslor,som dom med härligt gröna björkblad till våren och runt midsommar..men även dom röda blandat med vita till jul.
Jag har sytt några nya överdrag av momis gamla lakan och lite rest-tyger som fanns från ett projekt flere år tillbaka,inspiration var blomman jag aldrig får till jul,nämligen julstjärnan,den vita...

Ja svårare än så behöver inte dekorationen vara.Klippte ut lövformade bitar och nålade fast dom i lakans-tyget när jag kände mej nöjd med hur dom låg,sen var det bara att sy fast dom,jag valde att sy med en rödtråd för att få lite mera "något" att titta på,sen var det bara att sy tvärs över och varannan tråd lämnade jag längre än den bredvid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar