http://www.xmasclock.com/

10 december 2012

...i pepparkake land...

Även jag vill ju vara IN nu och då...så i år följde även jag pepparkaks trenden :)

Trenden jag kallar "ass and titties",grymt roliga,och lär ge upp till disskusion vid glögg bordet...
Om dom är smaklösa får man avgöra själv *hih*..

Pepparkakshuset däremot blev en mera stripped version mot förra årets hus...
Jag gör pepparkakshuset av precis samma deg som alla andra pepparkakor,och enligt mej håller det riktigt lika bra som annan deg.
Ända problemet är för mej att få fogarna tillräckligt täta så det håller ihop,taket överom dörren borde haft några stolppar för i skrivande stund ligger det ner...men det är ingenting några korta kanelstänger kan fixa och lite "lim".

2 kommentarer:

  1. Haha, ja blev nog poppis bland syrrans ungar förra julen när jag var barnvakt och hmm... introducerade dom till "mosters-kind-of-pepparkakor" :D perfekta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mej att domblir pop bland yngre med..
      :D jag tycker dom är hel suveräna!

      Radera