http://www.xmasclock.com/

15 december 2012

Misslyckat blir rätt

Varje år när jag gör julgodis går det snett på något sätt,detta år misslyckadest jag ordentligt med Kolan IGEN,förra året blev den inte tillräckligt seg utan lite som en fudge istället,iår är den knäck...
Jag vet inte,något gör jag fel,men...nu är det då knäck på annat sätt som gäller,och nu behöver jag inte heller göra knäck,behändigt på så sätt...
Kolorna med kardemumma smak som blev mera knäck
Jag lade ändå in mina "kolaknäck" i cellofan och band om med röd tråd..ända tills jag var så enormt bitter på att hela den dagens godis gått snett...

Jag gjorde även klementin marmelad,på fusk vis,alltså med geléblad iställe för att stå och koka i timmar...jo,riktigt trevliga blev dom men sockret smalt hur jag än gjorde,marmelad skall ju ha socker på sej,men nej,det har inte mina.

Efter att jag sköljt dom 2ggr under kallvatten gav jag upp helt enkelt,så nu har jag "marmelad"utan socker...ARG!!!
Såhär fina var dom före sockret började smälta...

Men ändå kan jag ju inte annat än skratta,varje år något som misslyckas men blir rätt på nått annat sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar