http://www.xmasclock.com/

12 december 2012

Mistel

Den härliga misteln,så snygg som färsk...men efter några år har den tappat färgen och bären har blivit bruna...

Jag köpte min första äkta mistel för 4år sen,idag är den kanske inte lika snygg,men har kvar sin form,så den får hänga där den hänger ändå...
Om man inte kan få tag i riktig mistel kan man också göra en egen,lite mörk grönt filt tyg(den tjocka varianten),ett grönt pappersbeklätt järntråd och några pärlor..

Klipp ut mistellöv och trä dom på järntråden enligt tycke,limma fast några vita pärlor lite här och var.(jag hade limpistol då jag limmade fast pärlorna,men vanligt lim går även bra)
Nästan som en riktig en... nästan..

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Mistlar är väldans svåra att hitta hos oss,eller så är det bara det att vi bor i så liten stad,synd,jag skulle gärna varje år ha en ny jag med :)

      Radera