http://www.xmasclock.com/

12 december 2012

Problemet med för mycket..

Julklappar,så härliga,så roliga att få som att ge bort,men vad göra när man har överflöd av saker man kanske inte har användning för?

Jag brukar nuförtiden satsa på julklappar som kan konsumeras,hemgjorda maränger,choklad,smaksatt honung,safter,sylter,ja vad som helst eller kanske ett paket ost,då vet man att det finns åtgång och är uppskattat av den som har "allt".

Men ändå slinker det in något gudomligt vackert som olika dekorationer eller kippor och koppor,jag är jätte tacksam och vet att personen i fråga har tänkt just på mej då den hittat saken...hursomhelst...efter några år märker man: oj nej,jag har inte gjort något med grejjerna på flere år nu...vad göra då?

Många vill inte slänga iväg sådant som dom fått,men inte har dom någon nytta av det mer heller där det ligger och dammar i skåpet.
Jag tycker det är helt okej att ge vidäre,som en "gå bort gåva" eller som en födelsedagspresant/julklapp,varför inte,det är ju den bästa återvinningen.

Jag tar inte heller illa upp om jag efter 2år frågar min vän om hon har haft användning för skålen jag gav i julklapp år 2010 och hon säger "nådedäran,jag hitta int riktigt känsla för den,så ja gav den ti min syster som gilla den stort",jag tycker det är absolut så det skall gå till,inget att ta illa upp för,bara att glädja att den fått ett "bättre hem".

Samma sak är detdär med att inhandla julklapparna...Jag köper det mesta på loppis,mest för ekologiska skäl men även för att det blir lite mera utmaning,hittar man det som man är ute efter eller får man tänka om(?),man kan hitta så fina saker på loppis,som skridskor(lite puts och dom ser nya ut),oöppnade paket med gardiner,glasburkar som man trodde kom direkt från fabriken,stickade sockor,bestick...you name it,bara för att det heter loppis behöver det inte vara gammalt och äcklit,tvärtom...

Kolla i skåpen kanske ni hittar dom bästa julklapparna just där ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar