http://www.xmasclock.com/

30 januari 2013

När våren kickar till i hjärtat

Snön faller ytterom,det blåser och jag har vår i hjärtat...det brukar börja sådär efter nyår lite sakta,då jag märker att vitlöken i lökkorgen börjar få skott..eller när morötterna börjar ge ut lite gröna blad där dom är i sin korg på golvet..

Då vill jag se mer gro,för längtan efter egen mat är stor,eller att få plantera och se hur det börjar spira i balkongslådor och annat,men för tidigt är för tidigt,men ändå finns det något att lite dämppa längtan med.

Man kan ta sista delen av kinakålen och lägga den i lite vatten,se bara så det kommer nya fina blad och lite blomm,i förgrunden kan även ses en morot som fått ge ut lite grönt.

Men även andra små experiment har börjats i vårens tecken...om det börjar gro skall bli mycket spännande att se.
Nytt är detta,Lits..vet inte alls om det går men jag gillar att prova..

Nytt på sitt sätt men inte ändå är avocadon,jag har aldrig lyckats så väldans bra att få den att börja gro på detta sätt...men nu skall det väl lyckas,min förra avocado planta blev ca.1,20m hög,och tyvärr strök den med i höstas,den hade jag i 3-4år tror jag.

Idag tänker jag njuta av snö"stormen" som borde komma...vad gör ni i såna väder?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar