http://www.xmasclock.com/

22 februari 2013

Efterrätt från förr..

Från förr är väl att ta i lite..jag tänker 80-tal...crepes..jo det är plättar men ändå inte,det är crepes..vi åt våra med congnac´s marinerade jordgubbar och choklad grädde här en kväll,för jag hade inte så mycket att göra efterrätt på så det blev enkla grejjer igen..

En anna kväll blev det något min Mamma ofta gjorde då det kom gäster,snabb kanel bulla.
Man har kanske en bulla längd i kylen eller små runda bullor men dom är redan i det skede att dom börjar vara lite torra och tråkiga,då är detta man gör fr att rädda det lilla som finns kvar.

Man tar bullan,skär upp den,breder på med ordenligt smör,häller på kanel och socker,in i micron tills smöret smällt och sockret inte mera är kristaller,servera varma...inte illa för gammal bulla,nu behöver man ju inte slänga den ;)

Ha ett Gott veckoslut!

2 kommentarer:

  1. Gud vad gott!
    sv: Åh tack så väldans mycket kära du! Det gör mig så glad att du tycker det.
    Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera!
    Fredagskramar. ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar titta in alltid nu och då :)
      Fredagskramar right back at ya ;)

      Radera