http://www.xmasclock.com/

6 mars 2013

Tak-tvätt

Köksfläkten hemma hos oss är en sån som filtrerar luften och skickar vips in den tillbaka,man skall tvätta själva filtret nu och då och det bästa är ju att det bara är att ställa den i diskmaskinen..
Men..fastän den har ett filter så gör den ju inte ett 100% jobb,det kommer ändå små fett partiklar ur den som flyger upp i taket.

Jag brukar ung.1ggn per år hoppa upp på arbetsbänken i köket och tvätta skåpen utanpå,det samlas en massa skit där kan jag säga.På samma gång brukar jag dra över taket där fläkten skickar upp sin luft,och resultatet är fint.

Tror dock att vi har annvänt oss av rejält mycket mer fett i vår mat under senaste år då mitt vanliga tvätt sätt verkligen inte räckte till,den gula fläcken sträckte sej mycket längre än den brukar..

Om ni kollar in bilden kanske ni kan se lite färg brytningar(att ta foton i fel ljus är fel,jag vet)..såhär kunde jag inte lämna det,då skulle du,du som skulle kolla att jag inte ramlar ner,som ligger och sover verligen inte känna dej nöjd när du ser resultatet..och ja,inte skulle jag heller..det var då..
som golv-moppen blev tak-mopp för en dag.

Jag annvände mej enbart av vatten och vim(cif),det medlet tar verklugen bort fläckar av denna sort,och så riskerade jag ju inte att se ut som en ner dränkt katt efter att det var klart ifall jag skulle gått på min etticka/vatten tvätt istället.


2 kommentarer:

  1. Härligt när det är rent & fint. :)
    sv: Krabbelurer är typ tjocka pannkakor, kan man säga. Dem är lite deg-aktiga & jättegoda om man har goda tillbehör till. :)
    Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera!
    Kramar. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att veta,kanske jag får i mej såna nåttag :D

      Radera