http://www.xmasclock.com/

10 april 2013

Av en T-shirt vol 2

Som jag sade i Vol 1,det finns så mycket man kan göra av en t-shirt...här är följande.

Pyjamas byxor:

Jag hamnar förklara(så gott jag kan)för jag har tappat bort bilderna från själva sy stunden...
Min son hade ett par pyjamas byxor som börja vara så sönder slitna och dåliga att jag måste hitta på något.
  • Jag tog hans söndriga byxor,klippte sönder dom längs med sömmen,delade på båda ben delarna,klippte bort mudden vid vristen och lade dom på en t-shirt.
  • nålade fast dom gamla delarna och klippte med sömnsmån,jag ville ha dom lite längre så jag klippte lite extra vid den nedre delen.
  • Jag avlägsnade nålarna och nålade båda benen var för sej,räta mot räta.
  • sydde med zic-zac först och sedan med raksömn(kolla vol 1) ned ifrån benet ända upp till skrevet.
  • sedan nålade jag fast fram ifrån bak,och sydde det.
  • Nu borde det se ut som byxor redan..
  • sen sydde jag fast dom gamla muddarna genom att igen lägga räta mot räta.
  • det gamla midje bandet kom även till återvinning,också det sys fast räta mot räta,kom ihåg att dra lite i gummibandet när ni syr fast det så det räcks runt hela midjan och sedan drar ihop sej lite.
Att byxorna är två olika färger tyckte han far extra roligt :)

2 kommentarer:

  1. Vad du kan! Det är så roligt att göra nytt av gammalt! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla,jag hatar mönster men provar gärna på andra sätt,extra roligt är det alltid då gammalt kan bli nytt :)

      Radera