http://www.xmasclock.com/

12 april 2013

Sällan men alltid så roligt

Ni minns säkert min härliga vän Malle,som jag skrivit om bl.a. Här och Här.
Hon hade börjat rensa studie lokalen och hittat en massa tyg som hon inte gjorde något med just nu och tänkte på mej(tackar tackar),så med en stor kass tyger kom hon ner från Vasa och på besök.

Hos oss får alla mina vänner alltid ta en lekstund med barnen...man lixom slipper inte från det :) Här leks det doktor med fullt allvar.

Jag brukar som vanligt bjuda på hembakt men kom inte på något snabbt och enkelt denna gång så det blev lite härligt gammaldags med Pannkaka och hemgjord äppelmos,nykokt kaffe och bra sällskap=all you need!


Alla var nöjda och trykte i sej flere bitar.

den alltid naturligt sköna Malle
Malle är verkligen en "darling"som britterna skulle säga,fastän hon kom med en stor knippe tyger hade hon även med sej en vårhälsning,i gulaste gul.

På bilden blev gulheten lite blekare men redan här kan man få en bild av hur gula dom egentligen är,med tanke på hur mycket dom skiner framför den svartvita Elvis tavlan.


Tyger kom av alla de sorter,stora bitar och mindre bitar,läder bitar och jeans,färger på färger...en dröm,kändest som julafton för mej och ni kan gissa hur det kliar i mina fingrar nu,vad skall man börja med,vad skall man hitta på...

2 kommentarer:

  1. Oj tusan, till och med jag blir lite *sheikki* av att se hurdana tyger du har hemma hos dig...Försöker febrilt hitta en symaskin, att köpa, så man inte alltid behöver låna en...man vet ju inte när andan faller på att börja sy =)
    Ha ett bra veckoslut!
    Miss H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var dom fina,nu försöker jag bara komma på något "slugt" att sy så man inte gör av med dom i onödan.
      Hoppas du hittar en symaskin,bästa resultat får man ju om man får sy genast då man har fiilis :)

      Radera