http://www.xmasclock.com/

24 maj 2013

Är man in för att vinna?

Det är trädgårdsfest istället för avslutningar på Daghemmet här i stan,alla är med från alla grupper,föräldrar,syskon,gudföräldrar...
Det är lite pogram,i form av sång och tal,sen blir det grillkorv för all hungriga magar samt kanelbulle saft/kaffe..trevigt umgänge är egentligen hela grejjen.


Iår var det hopp om att så många som möjligt skulle komma till festen med hatt på huvudet,bästa hatt skulle utnämnas och vinnaren ta imot pris..Jag hade ingen hatt,jag går inte med hattar,eller sådär...visst finns det 2-3st i skåpet men dom passar mej inte direkt,så jag slängde min kreativa sida igång..här skall det bli något helt annat,nu skall vi fundera lite "out side the box".

Vinsten en blomma och choklad
Är man då in för att vinna? Nja,det är väl för mej mera att visa att man inte är som alla andra,att man vågar visa sin konstnärliga sida och komma som man är helt enkelt..så jag sökte en liten stund i mina gömmor här hemma och vips,så var hatten på huvudet.
Och vinsten,ja den kammade jag hem!!
Förvånad...alltid!

Hatten består av en kardborre papiljott som jag virat håret runt,dragit över med lite hårsray och fäst ett virkat band och en virkad rosett runt,nothing more nothing less.
Juryn bestod av två damer,den ena jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på samt Ruth Landesa,kvinna  bakom NÄMÄ shop.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar