http://www.xmasclock.com/

12 maj 2013

En morsdag att minnas

Vädret har varit jätte fint idag,vi har firat morsdag,jag fick morgonmålet på säng...ett väldans manligt morgonmål men ett riktigt gott ett,Baconsmörgåsar.

Vår yngsta son håller på att fixa till sina sista tänder och är som "skjuten i röven",han gråter mer eller mindre ordagrant hela tiden,så vi valde att åka en tur runt i stan för att han skulle somna och vi skulle få vila öronen en stund..så medans han sov blev jag bjuden på årets första glass,min favorit rom-russin.

Vi kom tillbaka hem någon timme senare och skriket fortsatte...yay! Känns som om inga mediciner hjälper...(goda råd tas imot).

Jag fick sätta mej tillbaka och göra vad jag ville,sambon skötte maten idag,en tradition jag gärna håller vid.

Förrätt:

En laxsmörgås med räkor och citronmajonäs,rödvinet är ett mycket gott och billigt vin vid namnet Don Hugo.

Varmrätt:

Ungsrostade grönsaker,filé biff och murkelsås. På bordet syns även blommorna jag fick,vitsippor den äkta morsdagsblomman.

Efterrätt:


Vanilj jordgubbs gelé med vaniljglass och jordgubbs/vanilj sirap on top

Verkligen en dag att minnas...med och utan skrik.

Får jag ännu presentera årets morsdags gåva..


Nya cykelhjul i grå färg,presis som originalet!

*gissa hur många som gick på niten att vi förlovat oss idag då jag på facebook lade som status "Årets högsta önskan blev uppfylld,fick inte bara en utan 2 ringar av sambon morsdagen till ära " *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar