http://www.xmasclock.com/

30 maj 2013

När våren tog slut..

Allt går så fort,allt tar slut innan man hunnit ta in allt egentligen..tycker vi borde försöka vara lite mer duktiga och faktiskt stanna upp och ta in.
Våren kom och gick med samma fart,ena dagen tittade jag ut på björken och sade "titta bladen börjar komma ut",samma vecka satte jag blommlökar i  balkogslådorna och var överlyckig att nu är det vår,måsarna skriker,vinden är varm och man behöver inte klä på sej så mycket.

Sen vaknade jag upp igen en dag,tittade ut och där är dom...björkbladen fullt utslagna,syrenen doftar på långt håll och alla går omkring i shorts och kjol,nu är det redan sommar..skall det gå så fort nu igen?

Jag har grävt upp mina blommlökar ur balkongslådorna och lagt i nya blommor,sommar blommor,i år blev det rött.

 Röda blommor som kräver lite mer när det är full sol i timmar ute på vår balkong,mera vatten mera vatten...


Det härliga med balkongen i år är att allt verkligen lyckats och ger en massa glädje åt alla,ena morgonen medans jag satt och drack iskaffe stog min yngre son och tittade på grönskan och mitt i allt brast han ut av glädje,han hittade stjärnor,många många stjärnor <3 p="">
Gurkplantorna och tomatplantornas blommor likanr ju faktiskt stjärnor.

Nu skall jag ta in känslor och dofter allt vad jag hinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar