http://www.xmasclock.com/

8 juli 2013

Ett Bröllop och en begravning

Livet för med sej glada och sorgliga stunder,att allt händer under mer eller mindre samma veckoslut är ändå mycket tungt,man hinner inte samla krafter innan man redan skall närvara på följande seremoni.

På lördag var det bröllop,min vän Micke fick sin Emilia eller kanske det var tvärtom(?)


Hur som helt så var det ett trevligt litet bröllop men vi skulle gärna ha sett brudparet lite mera närvarande än vad di var...det kändest som dom mera var på utsidan av fest stället än på insidan.
Bändet som spelad var mycket bra och garanterade plus poäng blev det,fint val...och ladugårdsskullen gjorde kanske att acustiken blev fin.

Att det inte var så mycket pogram var också helt okej,paret själv är inte så aktiva i att leka och speksa på det viset och därmed syntest inget sånt i festen,förutom en liten lek som hette "flytta till höger".
Bruden kastade i slutet även som traditionen hör till en liten brudbukett och gissa,är man "in it to win it" så är det ju redan klart vart den hamnar,så den står nu hemma hos oss :)



Vi kom hem sent från festen som var flere städer ifrån oss,så bara bilresan tog tid,jag sov lite små dåligt och var därmed hel trött hela söndagen,hann knappt ta igen mina krafter innan det var måndagmorgon och det var bara att börja göra sej i ordning för begravning.

Att jag säger barndomsvän får er att hoppa till,men alla mina barndoms vänner är härliga gamla tanter och farbröder(den ända barndomsvännen i min ålder är Joe),som jag lärt mej en massa ifrån,att en igen gick bort är därmed inte så förvånande men alltid lika ledsamt,man saknar absolut alla dom som kunde berätta om hur det var förr,dom som hade levt det,dom som visste hur man skulle göra,dom som var riktiga kungar på återvinning.


Idag har jag varit med och fört den härliga super positiva Eva till sin sista vila,saknaden är stor och det tar väldans illa att tänka på att jag bara två dagar innan hennes död hade planerat att åka och hälsa på,men livet förde mej annanstans och det blev inte av..sånt skall man inte tänka på egentligen utan bara komma ihåg hur många många fina stunder jag fick tillsammans med Eva under dom åren jag känt henne,det vill säga i nästan 27år.
Eva älska blommor och vackra fäger

Eva blev 89år gammal och hade verkligen sett en hel del i sitt liv,är man född 1923 har man fått uppleva tider då det fanns piga å dräng på större gårdar,arbete med äkta manskraft och mycket lite som gick med elektrisitet och inte att tala om krig...vi i dagens läge vet inget om dessa och vi tycker livet är tungt..se er dit solen inte lyser,säger jag bara.

Jag har många gånger suttit och hört på dom härliga historierna Eva berättade och skrattat med henne och åt henne för hennes humår var suverän,hon pratade aldrig illa om någon eller skällde ut någon..hon lärde oss barn att inte höra på svordomar med att högt säga "SEXTON" då nån svärde i vår närhet,hon undrade om vi "får ofta sådana annfall" då vi nös till...Eva var Eva,en sån härlig en kommer inte att finnas igen.



I oändlig saknad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar