http://www.xmasclock.com/

25 juli 2013

Kär med första ögonkastet

Jag trodde påriktigt det inte kan hända,att man blir kär med första ögonkastet men det går..åtminstone då det gäller något gammalt vackert.

Igår var jag på Loppis runda med min väninna Moa,med en femma i plånboken gör man förstås dom bästa fynden..men dom är alltid mycket dyrare just då.

Vi gick in på det mycket städiga Loviisan Suurkirppis och efter en stund såg jag den,lampan som skulle vara bedårande på min takka i världens vakraste gula färg(bilden ger en lite "bleschu" färg men tänk er knallgul)..men för 15€ fick den stanna kvar och troligen var det meningen,universum försökte säga mej något utan att jag visste om det.

Vi fortsatte vidäre till ett härligt loppis på en innergård i stan som heter Aitta-kirppis(Bod-loppis),det är i en gammal boda som namnet säger och mycket intressant då man hamnar att lite gräva för att hitta dom bästa varorna.
Och det var där,på hyllan högst uppe,längst bak,i mitten som hon stod med sina "systrar",en äkta matryoshka.
Det var kärlek vid första ögonkastet,deffinitivt...jag sökte upp försäljaren och frågade priset på dockan..trettio euro...jag hade på känn att den kommer att ha ett högt pris men trettio euro var ju billigt och att den ännu är från sovjet unionens tid gör den ännu mer värdefull...jag kunde bara sucka..

Vi fortsatte vår runda i boden och en stund senare kom försäljaren tillbaka:"om du inte har pengar nu,så kan jag nog lägga den åt sidan åt dej imot en tia..eller t.o.m en femma,för jag ser på dej att du kommer nog efter den,kan du komma på fredag?"
Jag funderade ännu engång..vi gick till bilen,satte oss in...och jag ringde mamma,berättade att jag hittat henne,matryoshkan jag sökt,Mamma blev nästan lika glad som jag och ville hjälpa mej på traven..jag har ju ändå födelsedag "snart"...

Idag är hon hemma,alla tio av henne,Ja,ni läste rätt,10STYCKEN!!!


Endera älskar man dom eller så hatar man dom...nu har jag mina och fler blir det inte,jag är hel nöjd...nu ännu dendär lampan...hmmm....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar