http://www.xmasclock.com/

4 juli 2013

Papper är roligt!

Tack vare Underbara Clara blev jag fast för några timmar i olika pappers projekt,jag ville bara för skojs skull prova på pappers asken hon gjorde i sitt tredje avsnitt av DIY serien på webben och ja,den var ju inte så svår,men efter det var jag lixom lite fast i nästan en timme.

Det blev två origami klänningar som jag hittade tack vare Craft and creativity´s blogg Och så blev det även en elefant..med elefanten fick jag faktiskt lite huvudvärk om jag skall vara riktigt ärlig.

Dessa fina klänningar är gjorda av Helena från Craft and creativity


Det roliga är ändå det att man provar något nytt medans man fördriver kanske lite extra tid och blir man nerverad är det bara att lägga åt sidan och prova igen lite senare.

Beskrivningarna på dessa är mycket bra även fast man får lite pausa för att hänga med,men det är ju därför paus knappen finns till.



Jag använde mej av helt vanligt färgat papper,vill man använda ett tjockre papper typ då scrap-papper så kan elefanten bli lite krånglig då det blir en hel del lager på varann..men annars går det riktigt bra med vilket papper som helst..
Här har ni nu tidsfördriv till veckoslutet ifall det råkar bli dåligt väder ute,hoppas dock att det håller i sej eftersom vi skall på bröllop i helgen...ha det bra och berätta gärna om ni försökt er på lite pappers projekt :)

Hugs!!

2 kommentarer:

  1. Titta så fint! Vad kul att du visade mig! Tack för länkningen och lycka till med framtida pappersprojekt! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv jag får en massa inspiration från din blogg.

      Sommar Hugs!!

      Radera