http://www.xmasclock.com/

30 juli 2013

Vernissage en lördag kväll

Min första tanke när jag klev in i boden till vernissaget var:
1,jag är helt för tidig(som vanligt)
2,oj,här var mycket mer färg iår
3,wow vilket detaljjobb...

Efter det kom det obligatoriska "hej,grattis va roligt..."ni vet..Jag ville vara lite annorlunda igen så jag kom med en burk hemkokt blåbärsmarmelad till dom sköna konstnärerna som dom får sitta och dela på endera bara med varann eller i mera skönt sällskap.
Men jaa,färg och detalj låt mina bilder förklara..

Johanna Lindh hade en massa färg i sina tavlor med tanke på förra året då det kändest kanske lite mera dystert,här syns en del av det vackra hon åstadkommit på under ett år.
Ett år..får mej att undra hur spänt det måtte ha varit för flickorna att komma med nya verk,ett år går väldans snabbt och ännu snabbare då man har en deadline,men snyggt blev det ändå.


Och Jonna Halli,jag vet knappt var jag skall börja eller vad jag överhuvudtaget skall säga,detaljerna är så otroliga,så spännande och så fantastiska att det knappt går att förklara utan ni borde ta er ner till skeppsbron till klassiska båtars boda,där utställningen finns ända till den 11.8.13 och se för er själva.


Man ser så mycket nytt varje gång man tar sej en titt till..eller hur?


Massor av människor var inbjudna och vi hade det mycket trevligt ytterom boden,där vi spenderade hela kvällen till musik från Saltbodan Radio.


Under kvällens lopp kom även den ena efter den andra "såld" lappen upp,härligt!


Jag i mitten med dom båda mycket duktiga konstnärerna Jonna och Johanna,tack ännu för en trevlig kväll och grattis i massor!!

4 kommentarer:

  1. Tack för ett fint inlägg :) Du e härlig! <3 kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt! Och hemmagjord blåbärsmarmelad är ju en fantastisk present :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Jennie,hemgjort uppskattas väl bäst :)

      Radera