http://www.xmasclock.com/

14 augusti 2013

Undrens tid är inte förbi

Hej kära kära ni,förlåt att ni fått vänta på mej helt överkommligt länge,vår dator är inte tillbaka,jag kan fortfarande inte visa er dom bilder jag tagit med kameran(jag vägrar lägga in dom på denna dator för jaa...den är ännu äldre än den förra)..
Undrens tid är dock inte förbi,jag kan ju ta bilder med min tablet,lägga in dom denna dator och skriva,så damer och bästa få herrar,Hej,jag är i liv och har stått framför spisen i dagarna tre,det har blivit en massa gott från naturen.

Låt mej presentera godheterna: äppelmos,tjock lingonsylt med vanilj,blåbärsmarmelad och tosca äpplen..och kröhömm..domdär brända äppelchipsen..(å hur i hellllll kunde det hända?),där står jag dukktig och skalar äpplen till mosen,äppelchipsen är redan i ugnen och torkar på 100grader,när jag slänger in tosca äpplena som egentligen borde ha 220grader men jag tänkte som så,om jag lägger in dom på lite mindre värme först så hinner ju äpplena mjukna lite först,fin idé va?

En stund senare skulle jag ta ut äppelchipsen men märkte att dom ännu efter 30min i ugnen inte är torra,jag ser på klockan konstaterar att vi har exakt 1h på oss att bli klara med allt,det vill säga klara med äppelmoset,klara med chipsen,klara med toscan...klara med en snabb födelsedagspresant...och det är här det börjar ordagrant skita sej..

Jag slänger upp värmen i ugnen,min tanke är denna:"om jag bara snabbt har på högvärme så händer det inte något åt chipsen..right!?!..."
Toscan borde bli mörkare på ytan efter si sådär 3-4min så jag kan gott börja göra äppelmosen,bra att vara effektiv..

Mosen är klar,dehär gick ju mycket snabbt..sniff...hmm...underlig bränd lukt..jaha kanske yngsta sonen har släppt något större,han sprang ju förbi just...sniff,näe..igen...men va...HELLLLLLSIKE!!!! chips jäklarna...jaha...

Eftersom chipsen var doppade i en sockerlag innan dom blev lagda i ugnen så var dom kanske egentligen lite karamelliga till smaken,men eftersmaken var verkligen ingen höjdare...vad lär vi oss av detta?
-Att vara kvinna betyder inte att man kan göra hur mycket som helt på en liten tid,hur man än skulle vilja det...


Nu drar vi iväg på kalas och vi är inte försenade heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar