http://www.xmasclock.com/

9 september 2013

Årets sista.

Tänk vad snabbt alltin går,just var det nyår och nu är det nästan det igen,man hinner njuta av allt så mycket och så är det där igen,likaså med våren,den var just,vi lade frön i marken och såg allt börja gro,nu har vi skördat det sista och snart är det igen dags att börja pånytt...

Många förstår inte hur jag tänker,hur kan jag tycka att vintern går så snabbt? det är ju den dystraste tiden på året och våren känns miljoner kilometer bort...vintern är faktiskt inte dyster,bara om man har den inställningen.

Tänk såhär,det kan vara lite mörkt i början inna snön faller,men det går absolut att dra opp på mysfaktorn då,släng fram lite ljus på borden,tänd brasan om den då är äkta eller fake,funkkar ändå,ät lite värmande husmanskost,som nån riktigt god stek eller sånt med något gott du gjorde under sommaren eller plockade under sensommaren...lyx och gott är inte dystert..och sen,ja sen när snön fallit,då är det ljust och vackert,nästan så vackert att man har illa att vara,det är tyst och skönt det är lugnande..stanna opp sen vet ja...ni har helt för bråttom.

Men sista skörden är nu skördad och jag kan vända om i landet,känna mulden i mina händer för sista gången innan nästa vår,den som kommer precis så snabbt som jag själv känner det.

..och hej..tycker ni fortfarande att det är dystert med att det blir mörkare tider kan ni även börja små fira alla helger och roligheter som följer med..stora skalor behövs inte men i små,då har man alltid något att se fram imot ifall våren känns för långt borta..

2 kommentarer:

  1. Det där är "positivt" tänkande :) Tack

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sån är jag,kan inte hjälpas,men hoppas det hjälper andra :)

      Radera