http://www.xmasclock.com/

30 september 2013

Vilket Gratis fynd!

Ibland bara man har ögonen öppna på rätt ställe i rätt tid kan man fynda gratis,som här igår när jag gick förbi ett garage där det bars ut saker..jag frågade om det städas på allvar..och om man får ta sej en titt i "skräpet",javisst fick man det och jag fyndade,fyndade så bra.

Två pallar(taburetter?) från tidiga 60-tal,stadiga och ordentliga i snygg sliten blå färg.


Och domhär,"kristall" droppar från en liten bordslampa var kupan hade gått sönder,där var dom fortfarande fast i stommen av lampan..nu är dom mina,äntligen! detta är något jag sökt efter..nu fattas bara dendär stora runda lampskärmen så kan jag påbörja mitt nya projekt!

Av pallarna hade jag bara tänkt använda ena till en början men efter lite putsning och provning är dom nu våra nya nattduksbord och det var helt sambons idé,vad roligt!



Happy måndag på er alla!

2 kommentarer: